Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.
Koniec z zagmatwanymi procedurami i urzędową nowomową. W każdej
chwili i bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, jak załatwić sprawy w
urzędzie. Wystarczy tylko komputer, smartfon lub tablet z dostępem do
Internetu.
Portal
www.obywatel.gov.pl
podzielony jest na 15 kategorii: "dokumenty i dane osobowe", "kierowcy i
pojazdy", "wyjazd za granicę", "śluby i rozwody", "dzieci", "edukacja",
"zgon", "zaświadczenia i odpisy", "nieruchomości i środowisko",
"zasiłki i pomoc finansowa", "ochrona zdrowia i ubezpieczenia
społeczne", "meldunek", "praca i biznes", "podatki" oraz "służba
wojskowa".
Na stronie działa 101 kart, w tym 82 opisujące najbardziej popularne
usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych
kart znajdują się również informacje przybliżające funkcjonowanie 19
ważnych rządowych portali tematycznych.
Wszystkie procedury opisane są prostym i przystępnym językiem.
Zawartość strony będzie stale poszerzana i aktualizowana, a portal
www.obywatel.gov.pl docelowo stanie się dla każdego Polaka pełnym źródłem wiedzy o administracji.
Obok portalu
www.obywatel.gov.pl w ramach projektu „Obywatel", który wystartował 31 lipca, działa jeszcze infolinia dla obywateli. Dzwoniąc pod numer telefonu „Informacji dla Obywatela" dowiemy się,
gdzie załatwić swoją sprawę. Tam również obywatele mogą zgłaszać uwagi,
np. co należy zmienić w danej procedurze, by ją uprościć. Infolinia
centralna 222 500 115 czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
8.00-16.00.
Link do portalu -
https://obywatel.gov.pl/web/guest/strona-glowna